Forum Menu - Click/Swipe to open
 
Top Members

The Truth About Silsila Naqshbandia Awaisia and Maulana Allah Yar Khan (RA)

Jump to page:

You have contributed 0.0% of this topic

Thread Tools
Topic Poll




Please vote to view the results or click here to see results
Appreciate
Topic Appreciation
To appreciate this topic, click 'Appreciate Topic' on the right.
Rank Image
Muadh_Khan's avatar
Offline
UK
11,537
Brother
-9,760
Muadh_Khan's avatar
#16 [Permalink] Posted on 4th September 2015 19:27
Since Hazrat has announced his intention to all his Mureeds, answers will be given in both English and Urdu; Insha'Allah
report post quote code quick quote reply
back to top
Rank Image
Unspecified
913
Brother
371
#17 [Permalink] Posted on 4th September 2015 20:20
بھائ بن غلام صاحب ، آپ بات مان کیوں نہی لیتے، آپ کے خطوط تضادات سے بھرے ھوے ہیں،چلئے یہ بات تو ھم اور آپ سب ھی تسلیم کرتے ھیں کہ چند لوگوں کو فطری طور پر یا ارتکاز توجّہ کی مشقوں کے نتیجے میں کشف ھونا شروع ھو جاتا ھے لیکن ان مکشوفات کو دینی امور میں دلیل کیسے مانا جا سکتا ھے ؟ یا اس بات کو اصلاح اخلاق میں کیا دخل ھے ؟ بلکہ اس سے بھی آگے کی بات کرتا ھوں کہ کشف کو قرب الہی کی دلیل کیسے سمجھا جا سکتا ھے ؟ بھلا جس کی نظر تیز ھو کیا وہ صرف اپنی نظر کی تیزی کی وجہ سے اللہ کے زیادہ نزدیک ھوگا بہ نسبت اس شخص کے جس کی نظر کمزور ھو اور وہ چشمہ لگاتا ھو ؟

اللہ سبحانہ و تعالی نے تو قرآن میں اپنے ولی کی یہ تعریف بیان کی ھے کہ وہ صاحب ایمان ھو اور متّقی ھو (الذين آمنوا و كانوا يتّقون)،کیا آپ نے اس میں کہیں یہ لکھا دیکھا ھے کہ
اسے کشف بھی ھوتا ھو اور الہام بھی ؟

کشف ذاتی طور پہ ایک اضافی خصوصیّت ضرور ھے لیکن ولایت کا دار و مدار کشف پر نہی تقوی اخلاص اور اعلی اخلاق پر ھے' اگر ان خصوصیات کے ساتھ کشف بھی ھو تو بہتر ورنہ نہ بھی ھو تو ولی کی ولایت پر زرّہ برابر بھی اثر نہی پڑتا اور نہ ھی اس کے درجے کم ھوتے ھیں۔

یہ بات بھی ھم کشف صحیح کے حوالے سے کہ رھے ھیں ورنہ عام طور آج کل جس چیز کو کشف سمجھ جاتا ھے وہ تو اکثر دماغی خشکی کے آثار ھوتے ھیں یا پھر اپنے ھی پراگندہ خیالات۔۔۔بھلا ایسی چیزوں کو بنیاد بنا کر دینی حقیقتوں کے بارے میں فیصلے کیے جاتے ھیں ؟

بھائ آپ اپنے خطوط سے سنجیدہ اور با شعور شخص لگتے ھیں ' اپنے آپ کو سنبھالئے ' بھائ زندگی ایک ھی بار ملتی ھے یہ ضائع کرنے کی چیز نہی۔ اللہ ھم سب کو ہدایت دے آمین
report post quote code quick quote reply
+3 -0Winner x 3
back to top
Rank Image
Unspecified
913
Brother
371
#18 [Permalink] Posted on 5th September 2015 08:50
بھائ آپ کی متانت کی وجہ سے مجھے آپ سے حسن ظن ھے کہ آپ میرے پچھلے خط سے اتّفاق کرینگے،اور فرمائینگے کہ "ھم بھی تو یہی کہتے ھیں" بے شک اتنی واضح بات کا انکار کیا ھی نہی جا سکتا ۔۔۔لیکن پھر اگر آپ بھی یہ مانتے ھیں تو پھر آپ کے سلسلے کا سارا لٹریچر کشفیات سے بھرا ھوا کیوں ملتا ھے، کشف کو بنیاد بنا کر خلافتیں کیوں بھانٹی جاتی ھیں اور کیوں چھینی جاتی ھیں ؟ ، آخر بیچارے اکرم اعوان صاحب کی خلافت کشف ھی کے بنیاد پر منسوخ سمجھی جاتی ھے۔۔۔۔مجھے اکرم اعوان صاحب سے کوئ ھمدردی نہی ، مجھے اس اصول سے اختلاف ھے کہ صرف کشف کو بنیاد بنا کر کوئ بھی اھم فیصلے کئے جایئں اور پھر ان کو پتھر کی لکیر سمجھا جائیے۔ ھمارے ایک بھائ نے آپ کو یہی سمجھانے کی کوشش کی تھی کہ اگر وہ 'الہام' کی بنیاد پر خدانخواستہ آپ جیسے عقل مند شخص کو 'بے وقوف' کہنے لگے اور دلیل مانگی جائے تو بس یہی جواب دے کہ'دلیل کیسی ؟ یہ تو میرا الہام ھے ' تو کیا آپ یہ بات قبول فرمائینگے ؟. مجھے یقین ھے کہ انکو آپ کی توہین ھرگز منظور نہی تھی

report post quote code quick quote reply
back to top
Rank Image
Unspecified
913
Brother
371
#19 [Permalink] Posted on 5th September 2015 09:53
میرے محترم ! علماء اور صوفیاء نے اویسی فیض کو چند شرائط کے ساتھ قبول فرمایا ھے ، لیکن یہ استٹناء ھے عموم نہی ، یعنی اس نسبت کو کو قبول تو کیا ھے لیکن اس کو عام طور پر رائج نہی مانا ' اور عام طور پر رائج تو اس کو مانا بھی نہی جا سکتا ورنہ پھر سلاسل کا مقصد ھی فوت ھو جاتا ھے۔ آپ خود ھی غور فرمائیے اگر آج میں یہ دعوا کروں کہ مجھے حضرت مولانا آللہ یار خان صاحب سے اویسی نسبت حاصل ھے تو آپ کے پاس وہ کون سا طریقہ ھوگا کہ مجھے غلط ثابت کریں اور میرے دعوے کو جھٹلائیں ؟ آگر آپ فرمائینگے کہ آپ کو کشف کے زریعے سے معلوم ھوا ھے کہ میں جھوٹا ھوں تو جواب کے طور پر میں بھی یھی گستاخی کرسکتا ھوں کہ “مجھے خود اللہ یار خان صاحب نے ھی فرمایا ھے کہ ان کے سلسلے میں بگاڑ پیدا ھو گیا ھے اس لیئے سب خلافتیں منسوخ ، سوائے اس عاجز گناہگار کے.”.. مجھے سمجھ نہی آتی کہ اگر خدا نخواستہ میں یہ دعوا کروں تو اپ کے پاس وہ کون سا زریعہ ھوگا کہ میری غلط کاری کو ثابت کریں ؟

سلاسل کا طریقہ صحبت کی صحت کو ثابت کرنے کے لیئے ھے ورنہ خود اپنی دلیل تو انسان کا اپنا عمل ھی ھو سکتا ھے۔ یہ طریقہ دراصل حدیث شریف میں اپنے علم کی صحت ثابت کرنے کے لیئے بنا تھا تاکہ یہ معلوم ھو سکے کہ علم کسی بھی عالم سے لیکر حضور پاک علیہ سلام تک تواتر کے ساتھ ثابت ھے۔۔۔اور دین تواتر ھی سے ثابت ھوتا ھے
حضرت مولانا اللہ یار خان رح کی اویسیت کو اگر ھم تسلیم بھی کرلیں تو اس سے یہ بات کہاں ثابت ھوتی ھے کہ ان کے سلسلے کا ھر فرد اویسی ھے ؟ اور میرا تو یہ خیال ھے کو اویسیت افراد میں ھوتی ھے سلاسل میں نہی ، ورنہ تو تصوّف کے سارے سلاسل مشکوک ھو جائینگے اور پورا نظام ھی لپیٹ دیا جائیگا

آپ زرا خود اپنا شجرہ ھی ملاحظہ فرمائیے ، چند بے ترتیب ناموں کو یکجا کرکے اگر اس کو سلسلہ (زنجیر) کہ دیا جائیے تو خود سلسلہ کی تعریف ھی بدل جاتی ھے۔ سلسلہ تو ایک لڑی
کا نام ھے ' کیا آپ کسی بھی زبان کی کسی بھی لغت سے اس کو ایک زنجیر ثابت کرسکتے ھیں ؟
و ما علینا الا البلاغ
report post quote code quick quote reply
back to top
Rank Image
Abdullah bin Mubarak's avatar
Offline
Unspecified
244
Brother
105
Abdullah bin Mubarak's avatar
#20 [Permalink] Posted on 5th September 2015 12:44
ALIF wrote:
View original post



Translation please for the non urdu folks?

jazakallah.
report post quote code quick quote reply
back to top
Rank Image
Unspecified
913
Brother
371
#21 [Permalink] Posted on 5th September 2015 13:35
ALIF wrote:
View original post


Brother Bin Ghulam, we all agree that some people either have natural abilities of KASHAF or develop it through some specific exercises,but can we accept it as as a Daleel in the issues of Din or can we say that such a Kashaf have any role in improving our conduct...and I go one step further and ask...Is it even a daleel that Allah SWT loves the person with Kashaf more than He does those without Kashaf ? For example, if someone has good vision,does it necessarily mean he is more close to Allah than who have poor vision and wear glasses ?

Allah SWT describes a WALI in Qur'an as the one who have IMAN and have TAQWA
الذين آمنوا و كانوا يتّقون
Have you seen anywhere in Qur'an that he should have KASHAF and ILHAM as well ?

KASHAF is an amazing 'extra quality' but have nothing to do with Wilayat which depends upon IMAN,IKHLAS,TAQWA and GOOD CONDUCT....additionally a Wali may have KASHAF or may not have it,in both cases his spiritual status is not affected even a tiny bit..

....and please know that the above statements are about those who get 'true kashaf'..otherwise what is known as KASHAF these days is no more than psychosis or disturbed thoughts...How then,can we base our decisions regarding the realities of Din, upon it ?

I am sure you would say :"why,we say the same thing"... In that case I would have to ask why so much emphasis on KASHAF,then ? Why Khilafats are given and even taken back (after death) based on KASHAF,after all the khilafat of poor Akram Awan Sahib was supposed to be cancelled by his Shaikh after death,seen by some other Shaikh in KASHAF or dream ? I have no sympathies with Akram Awan sahib,I am only against this attitude that otherwise serious matters are being addressed by KASHAF and then dealt with as if it was the ultimate truth.
One f ur respected brother tired to press the same point when he referred to you as "stupid through elham"...obviously he did not try to insult you...all he wanted to say was that "Elham is no daleel"

Cont....
report post quote code quick quote reply
back to top
Rank Image
Unspecified
913
Brother
371
#22 [Permalink] Posted on 5th September 2015 14:49
ALIF wrote:
View original post

Uluma and Sufia have accepted Owaisi nisbat as an 'exception' not as a 'rule'...meaning they don't accept as a common phenomena..and how can they ? Accepting Owaisi nisbat as a common phenomena is against the very reason why salasil do exist. They exist to show that the silsila is valid,all the chain of transmission is known and trust worthy.If the silsila becomes Owaisia any body can claim an Owaisi nisbat and produce certain 'elhams' in his favour as a proof.

If I may present a theoretical scenario here and claim that " I am a Owaisi khalifa of Ml Allah Yar Khan ra" I don't know how you will be able to refute it.You may say I am a lier,fine ,but to prove that I am a lier is difficult.You may say that your KASHAF proves me to be lier,which I can counter with a similar kashaf from my side :)

Even if we accept the Owaisi nisbat of Allah Yar khan ra,how does it prove that 'everyone' in his silsila carries the same nisbat.Owaisiat is in individuals not in salasil . A silsila is a proof of the ILM or Haal transmitted...Look at your own silsila,a collection of random names can hardly constitute a "chain"...
Please think over it

report post quote code quick quote reply
back to top
Rank Image
Muadh_Khan's avatar
Offline
UK
11,537
Brother
-9,760
Muadh_Khan's avatar
#23 [Permalink] Posted on 5th September 2015 17:23

Truth about Silsila Naqshbandia “O”waisia: Kashf of Animals & Non-Muslims

This newcomer to Muftisays has decided to advertise his presence to his Mureeds. He has announced that he will deal with some ignorant “lads” and smash them to bits for all Mureeds to see.

YET true to previous heretics of this Silsilsa, he doesn’t answer anything at all. This “Hazrat” also has great problems sticking to a point…He opened this thread but then he runs to the other thread and gives his “Final” response.

Forget “Final” response he isn’t even replied to the initial query which was:

Who is Awais with a Fatha (Zabar in Urdu) on Hamza whom you have chosen to name your Cult after?

We don’t expect this heretical cult to response so we pose another question to them while the first one remains unanswered.

The animals are able to hear the Punishment of the Grave and it is well known in Islam. This is the Hadeeth about a Non-Muslim experiencing a Kashf:



حدثنا ‏ ‏محمد بن المثنى ‏ ‏حدثنا ‏ ‏سالم بن نوح ‏ ‏عن ‏ ‏الجريري ‏ ‏عن ‏ ‏أبي نضرة ‏ ‏عن ‏ ‏أبي سعيد ‏ ‏قال ‏
‏لقيه رسول الله ‏ ‏صلى الله عليه وسلم ‏ ‏وأبو بكر ‏ ‏وعمر ‏ ‏في بعض طرق ‏ ‏المدينة ‏ ‏فقال له رسول الله ‏ ‏صلى الله عليه وسلم ‏ ‏أتشهد أني رسول الله فقال هو أتشهد أني رسول الله فقال رسول الله ‏ ‏صلى الله عليه وسلم ‏ ‏آمنت بالله وملائكته وكتبه ما ‏ ‏ترى قال أرى عرشا على الماء فقال رسول الله ‏ ‏صلى الله عليه وسلم ‏ ‏ترى عرش إبليس على البحر وما ‏ ‏ترى قال أرى صادقين وكاذبا ‏ ‏أو كاذبين وصادقا ‏ ‏فقال رسول الله ‏ ‏صلى الله عليه وسلم ‏ ‏لبس ‏ ‏عليه دعوه ‏
‏حدثنا ‏ ‏يحيى بن حبيب ‏ ‏ومحمد بن عبد الأعلى ‏ ‏قالا حدثنا ‏ ‏معتمر ‏ ‏قال سمعت ‏ ‏أبي ‏ ‏قال حدثنا ‏ ‏أبو نضرة ‏ ‏عن ‏ ‏جابر بن عبد الله ‏ ‏قال ‏ ‏لقي نبي الله ‏ ‏صلى الله عليه وسلم ‏ ‏ابن صائد ‏ ‏ومعه ‏ ‏أبو بكر ‏ ‏وعمر ‏ ‏وابن صائد ‏ ‏مع الغلمان فذكر ‏ ‏نحو حديث ‏ ‏الجريري ‏



Abu Sa'id reported that Allah's Messenger met him (Ibn Sayyad) and so did Abu Bakr and 'Umar on some of the roads of Medina. Allah's Messenger said: Do you bear testimony to the fact that I am the Messenger of Allah ? Thereupon he said: Do you bear testimony to the fact that I am the messenger of Allah? Thereupon Allah's Messenger said: I affirm my faith in Allah and in His Angels and in His Books, and what do you see? He said: I see the throne over water. Whereupon Allah's Messenger said: You see the throne of Iblis upon the water, and what else do you see? He said: I see two truthfuls and a liar or two liars and one truthful. Thereupon Allah's Messenger said: Leave him He has been confounded. [Muslim]

The entire basis of this “Cult” is upon feelings and intuition while the Shariah considers it correct BUT we don’t elevate this to the level of Authority while this cult does! That's because animals and Non-Muslims get the same thing....

 

سلسلہ نقشبندیہ اُویسیہ کی حقیقت: جانوروں اور کافروں کا کشف

ان حضرت نے اپنے مریدوں میں اعلان کردیا ہے کہ وه چند لونڈوں کو سبق سکهائیں گے 

ابه ہو گئ ان پر بوکهلائٹ طاری، کبهی یہ تهریڈ بنایا تها اب بهاگ کر پہلے والے  تهریڈ پر پهنچ گئے. مسئلہ یہ وے کہ کشف جانوروں اور کافروں دونوں کو آتا ہے اسلئے یہ کوئ کمال نهیں.

احادیث میں جانوروں پر قبر کاعذاب منکشف ہونے کی کئ روایات ہیں اور صحیح مسلم میں ابن صائد کی روایت اس کے ابلیس کے تخت کے کشف کے بارے میں ہے. محدثین کا اس بات پر اتفاق ہے که  ابن صائد اس وقت مسلمان نهیں تها

 

اب اس گروه کا اس مسئلے میں کیا جواب ہے؟

report post quote code quick quote reply
back to top
Yasin's avatar
UK
6,210
Brother
1,364
Yasin's avatar
#24 [Permalink] Posted on 6th September 2015 12:05
Bin Ghulam wrote:
View original post


This post is unsuitable for an Islamic forum and has been reported. You can choose to edit it and remove the indecency and notify us or you can post it again with a little more respect no matter what your disagreements may be.
report post quote code quick quote reply
back to top
Rank Image
Bin Ghulam's avatar
Offline
Unspecified
41
Brother
-128
Bin Ghulam's avatar
#25 [Permalink] Posted on 7th September 2015 14:55
Dear all who sincerely want to sincerely learn about the pristine Silsila Naqshbandia Awaisia.

Maybe you can guess from the hostility of Muadh Khan, that he a denier of Aulia Allah and Kashf. In his latest comments, he says:

کشف جانوروں اور کافروں دونوں کو آتا ہے اسلئے یہ کوئ کمال نهیں

Kashf comes to animals and infidels. Therefore it's not an excellence.

I consider it a waste of time replying to such a Jahil, who places Aulia Allah in the same category with infidels and animals.
report post quote code quick quote reply
back to top
Rank Image
Bin Ghulam's avatar
Offline
Unspecified
41
Brother
-128
Bin Ghulam's avatar
#26 [Permalink] Posted on 7th September 2015 15:01
ALIF wrote:
View original post


Dear brother,

Thank you for your comments and sorry about the delay in replying. I have repeated again and again that we don't consider Kashf to be the foundation of Tasawwuf, or the criterion for someone's superiority. But, as you've yourself said, Kash is a rewad from Allah, which He blesses to His servants. If a Wali of his expresses this blessing, there is nothing wrong with such an expression, provided it is expressed for the benefit of people. I have already posted the proof from the Quran and its interpretation on the other thread, the one on which Sufi-hater Muadh Khan had refuted the Silsila. Here it is for the consumption of all, once again:

Bin Ghulam wrote:
View original post


I guess I should post the English translation too, which I'll do soon. Please be patient.
report post quote code quick quote reply
back to top
Rank Image
Offline
Unspecified
1,011
Brother
876
#27 [Permalink] Posted on 7th September 2015 15:37
Bin Ghulam wrote:
View original post

What is so excellent about kashf? How can you state that he is a denier of aulia ALLAH and kashf? Is that also based on kashf? Please tell me how you can say this.
report post quote code quick quote reply
back to top
Rank Image
Bin Ghulam's avatar
Offline
Unspecified
41
Brother
-128
Bin Ghulam's avatar
#28 [Permalink] Posted on 7th September 2015 15:39
Rejection of Objections against Silsila Naqshbandia Awaisia-1

The translation of the proof that I have presented above:

The Acknowledgement of the Blessing and the Expression of the Deen

1. It is necessary to express Allah's blessing. The author of Tafseer-e-Mazhari has explained the meanings of the Ayat وَاَمَّا بِنِعْمَۃِ رَبِّکَ فَحَدِّثْ(الضحیٰ as follows:

The expression of this kind by Sufis must not be denied.

2. And in Irshad-ul-Talibeen, it is stated: کہفَمَنْ اَنْکَرَ عَلیٰ ھٰءُولَاءِ الرِّجَالِ فِی مِثْلِ ھٰذِہٖ الْمَقَالِ فَکَاَنَّہ‘ اَنْکَرَ ھٰذِہِ الْاٰیَۃَ

(Whoever denies the Sufis in the matters of this kind denies the Verses of the Quran)

3. Mishkaat Baab-ul-Libas Chapter 2 states with reference to Hazrat Umer bin Shuab Razi Allahu Anhu
قَالَ قَالَ رَسُوْلُ اللہِ ﷺ اِنَّ اللہَ یُحِبُّ اَنْ یُّریٰ اَثْرَ نِعْمَۃِ عَلیٰ عَبْدِہٖ

(Allah likes it that the blessing that He has bestowed unpon His servant is expressed)

4. Al-Lamu'at, commentary on Mishkaat 3:528

"Hence, it is not permissible to hide a blessing. It amounts to being ungrateful for the blessing. Similarly, the blessing that Allah bestows upon His servant, for instance knowledge and excellence (which may be apparent or hidden باطنی) must be expressed, so that people may know and gain benefit from it. Such a blessing then enters the scope of the Quranic Ayat "they spend from whatever, We have granted them". "

Benefit: It is permissible to express the excellence of the Batin for the benefit of people, and the one hiding such blessings will be held accountable. However, it depends on the intentions.

5. Tafseer-e-Jummal 2:225 states under the same Ayat:

وَلِذَالِکَ جَوَّزُوْا لِلْخَامِلِ اَنْ یُّعِیْنَ نَفْسَہ‘ حَتیٰ یُعْرَفُ فَیَقْتَبِسْ مِنْہُ لَمْ یَکُنْ مِنْ بَابِ التَّزْکِیَۃِ۔

Therefore, it is permissible for an obscure person to make himself known, so that people may recognize him and gain benefit from him. If he states his excellence, it would not be counted in pride (or vanity).

6. Tafseer Ibn-e-Kathir 2:282

قَالَ اجْعَلْنِی عَلیٰ خَزَاءِنِ الْاَرْضِ ....... مَدَحَ نَفْسَہ‘ وَیَجُوْزُ لِلرَّجُلِ ذِٰلکَ اِذَا جَھَلَ اَمْرَہ‘ لِلْحَاجَۃِ۔

"Appoint me over the treasures...the statement of Hazrat Yousuf (AS) is praising one's own self, and it is permissible for a person to praise himslef this way when people need it, and his excellence is hidden."

7. Tafseer-e-Jummal 3:528

اَمَّا اِذَا قَصَدَ تَزْکِیّۃُ النَّفْسِ وَمَدَحَھَا اِیْصَالُ الْخَیْرِ وَالنَّفْعِ اِلَی الْغَیْرِ فَلَا یَکْرَہ۔ذٰٓلِکَ وَلَا یَحْرُمُ بَلْ یَجِبُ عَلَیْہِ ذٰلِکَ مِثَالُہ‘ اَن یَّکُوْنَ بَعْضُ النَّاسِ عِنْدَُہُ عِلْم’‘ نَاِفع’‘ وَلَا یَعْرِفُ بِہٖ فَاِنَّہ‘ یَجِبُ عَلَیْہِ اَنْ یَقُوْلَ اَنَا عَالِم’‘۔

If a person praises himself only for the benefit of others, this is neither Makrooh nor Haraam, rather, it is Wajib to make such an expression. For example, if a person has knowledge, and the knowledge is beneficial for the people, and people don't know about it, it is Wajib upon that person to declare himself the Aalim of that knowledge."


الحمد للہِ وما توفیقی الا بااللہ
report post quote code quick quote reply
back to top
Rank Image
Bin Ghulam's avatar
Offline
Unspecified
41
Brother
-128
Bin Ghulam's avatar
#29 [Permalink] Posted on 7th September 2015 15:45
Kindly note that Kashf and Ilham are advanced subjects and trying to understand them while possessing virtually zero knowledge of Tasawwuf is like a kid who hasn't been admitted to the Nursery class trying to understand the syllabus of Grade-10.

The first step of Tasawwuf is Zikr-Allah and Lata-if, and that's the only thing we preach. Zikr is carried out twice a day in conformance with the Ayaat from the Quran. As a result of Zikr, the Heart (Qalb) is purified and one becomes able to understand these realities, as well as the whole Deen. Please visit the following link to see the method of Zikr-Allah:

[link removed: photos not permitted on this site]

The real outcome of Tasawwuf is adherence to the Sunnah, which is the foundation of all excellences and appointments. Hazrat Maulana Allah Yar Khan (RA)-Dalail-us-Salook
report post quote code quick quote reply
back to top
Rank Image
abu mohammed's avatar
London
23,873
Brother
9,069
abu mohammed's avatar
#30 [Permalink] Posted on 7th September 2015 15:54


Okay, so I meant Oasis :)

report post quote code quick quote reply
+3 -0Winner x 1Creative x 2
back to top

Jump to page: