Forum Menu - Click/Swipe to open
 

The Truth About Silsila Naqshbandia Awaisia and Maulana Allah Yar Khan (RA)

Jump to page:

You have contributed 0.0% of this topic

Thread Tools
Topic Poll




Please vote to view the results or click here to see results
Appreciate
Topic Appreciation
To appreciate this topic, click 'Appreciate Topic' on the right.
Rank Image
Unspecified
913
Brother
385
#46 [Permalink] Posted on 8th September 2015 19:08
It will be a tragedy if respected Hazrat Bin Ghulam sahib still did not get the point. Doctor sahib has explained it so well,MashaAllah :)
report post quote code quick quote reply
+0 -0Agree x 2
back to top
Rank Image
Bin Ghulam's avatar
Offline
Unspecified
41
Brother
-128
Bin Ghulam's avatar
#47 [Permalink] Posted on 9th September 2015 05:05
I'm really amazed!

Why are you people so much obsessed with Kashf? Hope it's not some kind of inferiority complex. I have already clearly and amply stated that Kashf is not the basis of Tasawwuf or Silsila Naqshbandia Awaisiah. Moreover, Kashf is subjective and is not binding for others. When we agree on something, why go on and on pointlessly?

The second thing that amazes me is that people on this thread, presumably Deo Bandis, will not refrain from quoting Ahmed Raza Khan Sb just to insult and deride Aulia Allah. People have said here that animals and infidels, even a donkey has "Kashf", therefore it's no big deal if Aulia have Kashf too. Let me tell you that it's a preposterous statement and is derogatory against Aulia Allah. Kashf is a term specifically being used here for the paranormal vision of Aulia, and I'll post the proof that it's one of the rewards from Allah and one of the qualities of Aulia.

Thirdly, please go through all of my comments and show me where have I claimed Kashf and where have I told someone to believe in my Kashf?

Lastly, I'll post the proof today that animals and Kuffar don't have "Kashf". Rather, Kashf is granted Aulia by virtue of their adherence to the Sunnah
report post quote code quick quote reply
No post ratings
back to top
Rank Image
Bin Ghulam's avatar
Offline
Unspecified
41
Brother
-128
Bin Ghulam's avatar
#48 [Permalink] Posted on 9th September 2015 05:53
کشف کے لئے شرائط

(۱) کشف و الہام اس شخص کو حاصل ہوتا ہے جسے اللہ تعالیٰ نے قلب سلیم عطا فرمایا ہو کیونکہ قلب سلیم کے باطنی حواس بیدار ہوتے ہیں اور قلب ان کے ذریعے علوم باطنی کا ادراک کرتا ہے۔ ٹھیک اسی طرح جیسے انسان ظاہری حواس سے ظاہری علوم کا اکتساب کرتا ہے۔
(۲) شریعت حقہ کا کامل اتباع
گویا کشف و الہام کے لئے دو شرائط ہیں، ایک وہبی یعنی قلب سلیم کا ہونا، ایک کسبی یعنی اتباعِ شریعت۔ جس شخص میں یہ دونوں شرائط پائی جائیں گی اسے الہامِ خیر اور القائے رحمانی سے نوازا جائے گا۔ جس کا عقیدہ خراب، عمل ناقص اور اخلاص نایاب ہو اسے کسیے اتنی بڑی نعمت کا مستحق قرار دیا جائے گا؟

حدیث نفس اور القائے شیطانی

قال اللہ تعالیٰ، وَاِنَّ الشَّیٰطِیْنَ لَیُوْحُوْنَ اِلیٰ اَوْلِیَاءِھِمْ۔(الانعام) اور اس قسم کی متعد دوسری آیات سے ثابت ہوتا ہے کہ شیطان کی طرف سے بھی القاء والہام کا سلسلہ برابرچل رہا ہے۔ مگر اس کے لئے بھی ایک خاص معیار اور شرط ہے۔کَمَا قَالَ تَعَالیٰ۔
ھَلْ اُنَبِّءُکَُمْ عَلیٰ مَنْ تَنَزَّل الشَّیٰطِیْن، تَنَزَّلُ عَلیٰ کُلِّ اَفَّا کٍ اَثِیْمٍ۔(الشعراء)
کیا میں تمہیں بتاؤں کہ شیطان کس پر اُتراکرتے ہیں، ایسے شخصوں پراُترا کرتے ہیں جو درو غ گفتار بدکردارہوں۔
اس سے معلوم ہوا کہ القائے شیطانی بھی اس شخص پر ہوتا ہے جو کفر و شرک وبدعت میں کمال پیداکرلے ۔ جو گیوں ، پنڈتوں اور دوسرے بے دینوں کے خرافات اسی قبیل سے ہیں۔

کشف والہام کی صحت کا معیار
(۱) جیسا کہ اوپر بیان ہو چکا ہے کہ کشف کے لئے ایک وہبی چیز یعنی قلب سلیم کا ہو نا پہلی شرط ہے ، اسی طرح کشف کی صحت کا ایک وہبی معیار و جد ان صحیح ہے ۔ اس کی مثال یوں سمجھئے کہ معدء انسانی مکھی کا وجود قبول نہیں کر تا ، اور جیسے معدء انسانی مکھی کو باہر پھینک دیتا ہے ، اسی طرح قلب سلیم القائے شیطانی سے بے چینی محسوس کرتا ہے اور اسے رد کر دیتا ہے
(۲) ہر کشف والہام کو کتاب وسنت کے سامنے پیش کیا جائے گا اگر وہ وحی قطعی سے متصادم ہے تو مردودہے اور اگر کتاب و سنت کے مطابق ہے تو صاحب کشف کو یقین رکھنا چاہیے کہ یہ من جانب اللہ ہے۔
(۳) شریعت نے یہ انتظام نہیں کیا کہ ہر امر واقعی کی تفصیل بیان کردے ہاں جس امرکی شریعت نے نفی کردی وہ منفی ہے اور جس کا اثبات کر دیا وہ مثبت ہے اور جس امرسے شریعت نے سکوت کیا وہ نفی اور اثبات دونوں کا احتمال رکھتا ہے پس کشف والہام سے ان دونوں امور میں سے جو چیز ثابت ہوگی ،وہ حق ہو گی ۔ البتہ وہ کشف والہام مردودہوگا جو شریعت کے منفی کومثبت بنا دے ، یامثبت شریعت کو منفی قراردے۔
پس حصول علم کے سلسلے میں کشف صحیح اور الہام و القائے ربانی کا انکار دین کے متواترات کا انکارہے۔

جس طرح شریعت ظاہری میں اخبار معصوم کے متعلق صحیح تمیز رکھنے والے علماء موجود ہیں جو صحیح سے سقیم کو الگ کردیتے ہیں اسی طرح کشف و الہام میں بھی مہارت رکھنے والے صوفیہ عارفین موجود ہیں جو صحیح اور سقیم میں تمیز کرلیتے ہیں، البتہ یہ درست ہے کہ علوم ظاہریہ کے پرکھنے والے ماہرین بہت ہیں، مگر کشف والہام کے ماہرین کمیاب ہیں لیکن عدم وجدان سے عدم وجود لازم نہیں آتا اور اس میں شک نہیں کہ علوم کشفیہ اور الہامیہ بھی خزانہ غیب کے علوم سے ہیں جیسے علوم شرعیہ خزانہ غیب سے ہیں، دونوں میں فرق قطعی اور ظنی کا ہے۔

عدمِ کشف بڑا حجاب ہے
عدم کشف خالق اور مخلوق کے درمیان بڑا حجاب ہیکَمَا قَالَ تَعَالیٰ۔
کَلَّا اِنَّھُمْ عَنْ رَّبِّھِمْ یَوْمَءِذٍ لَّمَحْجُوْبُوْنَ۔ (المطففین)
قَالَ الرَّازِیْ قَدْ ثَبَتَ بِالدَّلَاءِلِ الْعَقْلِیَّۃِ عَذَابَ الْحِجَابِ اَشَدّ’‘ مِّنْ عَذَابِ النَّارِ اِنَّہ‘ لَکَ قَالَ کَلاَّ اِنَّھُمْ عَنْ رَّبِّھِمْ..... الخ
ثُمَّ اِنَّھُمْ لَصَالُوْاالْجَحِیْمِ۔ فَقَدَّمَ الْحِجَابَ اِلَی الْجَحِیْمِ۔ ثُمَّ اِنَّھُمْ کَانُوْا مَحْجُوْبِیْنَ فِی الْحَالِ فَکَانَ سَبَبَ الْعَذَابِ بِکَمَالِہٖ اِلَّا اَنَّ الْاِشْتِغَالَ بِالدُّنْیَا وَلِذَاتِھَا کَالْعَاءِقِ عَنْ اِدْرَاکِ ذٰلِکَ الْاَلَمِ کَمَا اَنَّ الْعُضْوَ الْمُخَدِّرَ اِذَا مَسَّتْہُ النَّارُ۔ فَاِنَّ سَبَبَ الْاَلَمِ حَاصِل’‘ فِی الْحَالِ لٰکِنَّہ‘ لَا یَحْصُنُ الشُّعُوْرَ بِذَالِکَ الْاَلَمِ بِصِیَامِ الْعَاءِقِ فَاِذَا زَالَ الْعَاءِقُ عَظُمَ الْبَلَاءُ فَکَذَا ھٰھُنَا اِذَا قَالَ الْبَدَنُ عَظُمَ عَذَابُ الْحِجَابِ۔ (تفسیر کبیر ۶:۴۱۹)
’’یوں ہر گز نہیں، تحقیق وہ لوگ اپنے رب سے اس دن روک دئے جائیں گے۔
’’امام رازی نے فرمایا کہ یہ بات دلائل عقلیہ سے ثابت ہے کہ عذاب حجاب، عذاب نار سے شدید تر ہے۔ اسی واسطے باری تعالیٰ نے فرمایا: کَلَّا اِنَّھُمْ الخ
’’پھر وہ کافر دوزخ میں داخل ہوں گے۔ حجاب کو جحیم سے پہلے بیان فرمایا۔ پھر وہ کافر فی الحال بھی حجاب میں تھے پس سبب عذاب تو بکمالہ موجود ہے، مگر کفار کا دنیا میں مشغول ہونا اور اس کی لذّات میں غرق ہونا فہمِ عذاب میں مانع ہے۔ جیسے ایک عضو محذر ہو تو اسے آگ کے چھونے سے درد کا احساس نہ ہوگا، حالانکہ سبب عذاب درد تو موجود ہے، لیکن عدم شعور بوجہ محذر ہونے کے ہے، اورجب یہ مانع زائل ہو جائے تو عذاب کی شدت کا احساس بڑھ جائے گا۔ کفار کے معاملہ میں بھی حالت یہی ہے کہ جب بدن روح سے الگ ہوجائے گا تو حجاب کا عذاب شدید تر ہو جائے گا



ابن قیم نے کشف و الہام پر بحث کرتے ہوئے لکھا ہے:۔
لَیْسَ ھٰذَا مِنْ عِلْمِ الْغَیْبِ بَلْ عَلَّامُ الْغُیُوْبِ قَذَفَ الْحَق فِیْ قَلْبِ قَرِیْبٍ مُبَشِّرًا بِنُوْرِہٖ غَیْرَ مَشْغُوْلٍ بِنُقُوْشِ الْاَبَاطِیْلِ وَاْلخَیَالَاتِ وَالْوَسَاوِسِ الَّتِیْ تَمْنَعُہ‘ مَنْ حُصُوْلِ صُوَرِ الْحَقَاءِقِ۔ (کتاب الروح: ۲۹)
یہ علم غیب نہیں، بلکہ علام الغیوب نے اس قلب میں ڈالا ہے جو نور سے بشارت دیا ہوا ہے اور نقوش باطلہ، خیالاتِ فاسدہ اور وساوس میں مشغول نہیں، یہ وہ چیزیں ہیں جو حصول حقائق میں مانع ہوتی ہیں۔


فائدہ: اس عبارت سے معلوم ہواکہ یہ علم غیب نہیں اور کشف اللہ کے خاص بندوں کو ہوتا ہے جن کے قلوب صاف اور محبتِ الٰہی میں غرق ہوتے ہیں، نیز یہ بھی معلوم ہوا کہ جوگیوں اور بے دینوں پر حقائق اشیاء منکشف نہیں ہوتے۔

کشف اور الہام میں فرق
اماالفرق بین الکشف والالھام فکما قال اشیخ المجدد السرھندی ان الکشف
کشف اور الہام میں فرق ہے ۔ جیساکہ شیخ مجددسرہندیؒ نے فرمایا کہ اہل منطق جسے حسیات
اقرب الی ماسموہ اھل المعقول بالحسیات والا لھام الی ما سموہ بالوجدانیات ولعل الالھام اقرب الی الصواب من الکشف فان الکشف رفع الحجاب عن الشیء والھام القاء المضمون (فیض الباری ۱:۱۹)

کہتے ہیں ، کشف اس کے زیادہ قریب ہے اور جسے وجدانیات کہتے ہیں الہام اسکے زیادہ قریب ہے شاید الہام اقرب الی الصواب ہے بہ مقابلہ کشف کے ۔ کیونکہ کشف نام ہے حجاب کا اُٹھناکسی شئے سے اور الہام دل میں کسی مضمون کا القاء ہو نا ہے۔
کشف یاالہام، اعلام من اللہ کی دومختلف صُورتیں ہیں ، ان میں سے الہام اقربالی الصواب ہے۔

حقیقی ایمان بھی ایمان شہودی ہے
عَنْ حَارِثِ بْنِ مَالِکِ الْاَنْصَارِیْ اِنَّہ‘ مَرَّ بِرَسُوْلِ اللّٰہِ ﷺ فَقَالَ لَہ‘ کَیْفَ اَصْبَحْتَ یَا حَارِثْ قَالَ اَصْبَحْتُ مُوْمِنًا حَقًّا قَالَ اُنْظُرْ مَا تَقُوْلُ فَاِنَّ لِکُلِ شَیْءٍحَقِیْقَۃ’‘ فَمَا حَقِیْقَۃُ اِیْمَانِکَ فَقَالَ عَزَمْتُ نَفْسِیْ عَنِ الدُّنْیَا فَاسْھَرْتُ لَیٰلِیْ وَاظْمَاأتُ نَھَارِیْ وَکَاَنِّیْ اَنْظُر اِلیٰ عَرْشِ رَبِّیْ بَارَزًا وَکَاَنِّیْ اَنْظُر اِلیٰ اَھْلِ الْجَنَّۃَ یَتَزَاوَرُوْنَ فِیْھَا۔ وَکَاَنِّیْ اَنْظُر اِلیٰ اَھْلِ النَّارِ یَتَضَاغُوْنَ فِیْھَا فَقَالَ یَا حَارِثُ عَرَفْتَ فَالْزَمْ ثَلَاثَۃَ۔
حارث بن مالک فرماتے ہیں کہ میں رسول کر یم ﷺ کے پاس سے گزرا۔ آپؓ نے فرمایا۔ اے حارث کیا حال ہے۔ میں نے عرض کیا۔ حقیقی مومن ہوں فرمایا سوچو تو سہی کیا کہہ رہے ہو، ہر شے کی حقیقت ہوتی ہے تمہارے ایمان کی حقیقت کیا ہے ؟توحارث نے کہا کہ میرے ایمان کی حقیقت یہ ہے کہ میرا نفس دنیاسے منہ موڑچکاہے مکاسب دنیا میں مخلوق پرنگاہ نہیں ۔رات کو رب کویاد کرتاہوں .دن کوروزہ رکھتا ہوں . کشف کی حالت یہ ہے گویا کہ عرشِ الٰہی کو ظاہر باہر دیکھتاہوں ، اہل جنّت کو دیکھتاہوں کہ ایک دوسرے سے ملاقات کر رہے ہیں ،اور اہل دوزخ کو چیختا ہوا دیکھتا ہوں تو حضوؐرﷺ نے فرمایا۔اے حارث تو نے ٹھیک پہچاناپس اسے لازم پکڑ(تین بارفرمایا)

مختصر یہ ہے کہ اس کے انکار سے متواترات کا انکار لازم آتا ہے، کوئی کہتا ہے کہ کشف تو کافر کو بھی ہو جاتاہے یہ محض فریب ہے، جس گروہ کے لئے اللہ تعالیٰ کا فیصلہ یہ ہو کہ لَا تُفَتَّحَ لَھُمْ اَبْوَابُ السَّمَاءِ(الاعراف) اسے کشف ہو سکتا ہے؟ وہ جنت دوزخ دیکھ سکتا ہے۔ ملائکہ اور انبیاء کے ارواح سے ملاقات کر سکتا ہے؟ سیدھی سی بات ہے کہ اگر کافر کو کشف ہو جائے تو لازما اپنے پیشواؤں اور آباء و اجداد کو دوزخ میں جلتا ہوا دیکھ لے گا تو کیا پھر بھی کفر پر قائم رہ سکتا ہے، اور اہل ایمان کو جنت میں دیکھ کر کفر پر ہی اڑا رہے گا؟ کافر کا عقیدہ ظلمت، عمل ظلمت، قول میں ظلمت، قلب میں ظلمت، کیا اندھیرے میں چیزیں نظر آتی ہیں۔ خوب سمجھ لو کہ کافر کیلئے کشف نہیں۔ القاء ہے تو شیطانی، اور اگر کوئی فرشتہ نظر آیا جیسا بدر میں ہوا تو وہ عذاب کے لئے، انعام باری تعالیٰ نہیں۔
ّّّ
بعض ظاہر بیں جو اس سلسلے میں دھوکہ کھا جاتے ہیں ہم انہیں حقیقت سے روشناس کرائے دیتے ہیں کہ کافر مسلسل مجاہدہ سے بھوکا پیاسا رہ کر بدن کو کمزور کرلیتا ہے اور بدن میں خون اور چربی کم ہو جاتی ہے تو اسے ایک طرح کی یکسوئی حاصل ہو جاتی ہے اور قلب پر بعض مادی چیزوں کا عکس پڑتا ہے۔ یہ ہے کافر کے کشف کی حقیقت۔ اسے حقائق اشیاء برزخ کے حالات، جنت، دوزخ اور عرش و کرسی کہاں نظر آئیں، کیونکہ وَاِنَّمَا ھُوَ نُوْر‘ یَخْتَصُّ بِہِ اللہ لِمَنْ یَّشَآءُ مِنْ عِبَادِہٖ۔

محاکمہ مابین علمائے ظواہر وعلمائے باطن ازروئے کتاب اللہ
علما ئے ظواہر کشف والہام کی مخالفت کو جائز سمجھتے ہیں اور صوفیہ کرام اس کی مخالفت کو حرام سمجھتے ہیں ، بشرطیکہ قواعد شرعیہ کے خلاف نہ ہو۔مافوق کے مخالف نہیں ، اس پر عمل نہ کرنے سے گو دینی عقاب و طردتولاحق نہ ہو گا کہ موجبِ جزاعذاب ہو مگر دنیوی اور بدنی تکلیفوں کا یقیناًموجب ہو گا ۔ لہذا جسمانی اورد نیوی تکلیفوں سے بچنے کے لئے کشف والہام پر عمل ضروری ہوا۔ اس قانون کو اچھی طرح ذہن نشین کرلیں۔


To anyone who has ever been touched by the breeze of knowledge, the above presents irrefutable evidence from Faiuzul Bari, Tafseer-e-Kabir, Ibn-e-Qayyam (RA), and the Quran and Hadith. Kashf is a quality of Aulia Allah. Allah SWT grants it to those He wants. The criteria of the validity of Kashf, and the requirements for Kashf have also been highlighted above.

For those who cannot read Urdu, please go through the chapter Al Kashf wa Ilham in Dalail-us-Salook. I have uploaded an English copy here:

www.slideshare.net/Awaisiah/dalailussalook-by-shaykh-alla...



I must also tell you that I don't have Kashf and the majority of people in our Jamaat don't have it. Those who have it don't discuss it, so I don't even know if someone has it, other than our Hazrat. However, an accomplished Wali can express his Kashf if he thinks this information will help people, and is not doing it out of some selfish motive or for proving himself to be superior. And I've already proved it above.

I'll not be responding to comments and questions about Kashf anymore. It is something beyond the perception of the mind or the senses, so we cannot understand it through words. I would also request all of you to refrain from venturing into subjects that you and I know nothing about, except what is written in the books.
1.jpg
Downloads: 181
    [94.78 kB]
report post quote code quick quote reply
No post ratings
back to top
Rank Image
Muadh_Khan's avatar
Offline
UK
11,537
Brother
112
Muadh_Khan's avatar
#49 [Permalink] Posted on 9th September 2015 09:50

Bin Ghulam wrote:

I'm really amazed!

Why are you people so much obsessed with Kashf? Hope it's not some kind of inferiority complex. I have already clearly and amply stated that Kashf is not the basis of Tasawwuf or Silsila Naqshbandia Awaisiah. Moreover, Kashf is subjective and is not binding for others. When we agree on something, why go on and on pointlessly?

False Claim 1: Quoting Ahmed Raza Khan Barelwee

The second thing that amazes me is that people on this thread, presumably Deo Bandis, will not refrain from quoting Ahmed Raza Khan Sb just to insult and deride Aulia Allah. People have said here that animals and infidels, even a donkey has "Kashf", therefore it's no big deal if Aulia have Kashf too. Let me tell you that it's a preposterous statement and is derogatory against Aulia Allah. Kashf is a term specifically being used here for the paranormal vision of Aulia, and I'll post the proof that it's one of the rewards from Allah and one of the qualities of Aulia.

Thirdly, please go through all of my comments and show me where have I claimed Kashf and where have I told someone to believe in my Kashf?

False Claim 2: Kuffar Don't get Kashf


Lastly, I'll post the proof today that animals and Kuffar don't have "Kashf". Rather, Kashf is granted Aulia by virtue of their adherence to the Sunnah

[/quote]

Sayyidina Rasul-ullah (Sallallaho Alaihe Wassallam) on Kashf of Non-Muslims:


حدثنا ‏ ‏محمد بن المثنى ‏ ‏حدثنا ‏ ‏سالم بن نوح ‏ ‏عن ‏ ‏الجريري ‏ ‏عن ‏ ‏أبي نضرة ‏ ‏عن ‏ ‏أبي سعيد ‏ ‏قال ‏
‏لقيه رسول الله ‏ ‏صلى الله عليه وسلم ‏ ‏وأبو بكر ‏ ‏وعمر ‏ ‏في بعض طرق ‏ ‏المدينة ‏ ‏فقال له رسول الله ‏ ‏صلى الله عليه وسلم ‏ ‏أتشهد أني رسول الله فقال هو أتشهد أني رسول الله فقال رسول الله ‏ ‏صلى الله عليه وسلم ‏ ‏آمنت بالله وملائكته وكتبه ما ‏ ‏ترى قال أرى عرشا على الماء فقال رسول الله ‏ ‏صلى الله عليه وسلم ‏ ‏ترى عرش إبليس على البحر وما ‏ ‏ترى قال أرى صادقين وكاذبا ‏ ‏أو كاذبين وصادقا ‏ ‏فقال رسول الله ‏ ‏صلى الله عليه وسلم ‏ ‏لبس ‏ ‏عليه دعوه ‏
‏حدثنا ‏ ‏يحيى بن حبيب ‏ ‏ومحمد بن عبد الأعلى ‏ ‏قالا حدثنا ‏ ‏معتمر ‏ ‏قال سمعت ‏ ‏أبي ‏ ‏قال حدثنا ‏ ‏أبو نضرة ‏ ‏عن ‏ ‏جابر بن عبد الله ‏ ‏قال ‏ ‏لقي نبي الله ‏ ‏صلى الله عليه وسلم ‏ ‏ابن صائد ‏ ‏ومعه ‏ ‏أبو بكر ‏ ‏وعمر ‏ ‏وابن صائد ‏ ‏مع الغلمان فذكر ‏ ‏نحو حديث ‏ ‏الجريري ‏



Abu Sa'id reported that Allah's Messenger met him (Ibn Sayyad) and so did Abu Bakr and 'Umar on some of the roads of Medina. Allah's Messenger said: Do you bear testimony to the fact that I am the Messenger of Allah ? Thereupon he said: Do you bear testimony to the fact that I am the messenger of Allah? Thereupon Allah's Messenger said: I affirm my faith in Allah and in His Angels and in His Books, and what do you see? He said: I see the throne over water. Whereupon Allah's Messenger said: You see the throne of Iblis upon the water, and what else do you see? He said: I see two truthfuls and a liar or two liars and one truthful. Thereupon Allah's Messenger said: Leave him He has been confounded. [Muslim]

Shaykh (Maulana) Ashraf Ali Thanwi (RA) on Kashf of Non-Muslims:

[quote=Dr76]

P:41



Hakeem ul ummat Hazrat Maulana Asraf Ali Thanwi رحمة الله عليه mentions in a lecture:

Possessing Kashf is not a great wonder. Even if a Kafir struggles and trains, he can experience it. Such that even Lunatics can have it. ( lecture- Ilm wa Amal ki Fazeelat P: 34).

Bin Ghulam wrote:
View original post

Truth about Silsila Naqshbandia “O”waisia: Lying about Ibn al-Qayyim [1292-1350]

Is Kashf restricted to Muslims?

In the post above this "cult" has partially quoted the saying of Shaykh Ibn Al-Qayyim (RA) to support their STUPID NOTION on Kashf and Ilham. Shaykh Ibn Al-Qayyim (RA) actually said the EXACT OPPOSITE in his text as follows:

الكشف الجزئي مشترك بين المؤمنين والكفار والأبرار والفجار كالكشف عما في دار إنسان أو عما في يده أو تحت ثيابه أو ما حملت به امرأته بعد انعقاده ذكراً أو أنثى وما غاب عن العيان من أحوال البعد الشاسع ونحو ذلك فإن ذلك يكون من الشيطان تارة ، ومن النفس تارة ، ولذلك يقع من الكفار كالنصارى وعابدي النيران والصلبان فقد كاشف ابن صياد النَّبيَّ صلى الله عليه وسلم بما أضمره له وخبَّأه فقال له رسول الله صلى الله عليه وسلم " إنما أنت من إخوان الكهان " ، فأخبر أن ذلك الكشف من جنس كشف الكهان ، وأن ذلك قدره ، وكذلك مسيلمة الكذاب مع فرط كفره كان يكاشف أصحابه بما فعله أحدهم في بيته وما قاله لأهله يخبره به شيطانه ليغوي الناس ، وكذلك الأسود العنسي ، والحارث المتنبي الدمشقي الذي خرج في دولة عبد الملك بن مروان وأمثال هؤلاء ممن لا يحصيهم إلا الله ، وقد رأينا نحن وغيرنا منهم جماعة وشاهد الناس من كشف الرهبان عباد الصليب ما هو معروف .

والكشف الرحماني من هذا النوع هو مثل كشف أبي بكر لما قال لعائشة رضي الله عنهما إن امرأته حامل بأنثى ØŒ وكشف عمر رضي الله عنه لما قال يا سارية الجبل – أي إلزم الجبل - وأضعاف هذا من كشف أولياء الرحمن .

A category of kashf is something which both believers and kaafirs, righteous and immoral, may share, such as knowing what is in a person’s house or what is in his hand or under his garment, or whether his wife is pregnant with a boy or girl after the gender has been determined, or things that cannot be seen such as things that are taking place far away, and so on. This may come from the Shaytaan sometimes and from one's own self sometimes, hence it may happen to the kuffaar such as the Christians and people who worship fire or the cross. Ibn Sayyaad told by means of kashf the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) what he was hiding for him. The Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) said to him, “You are from among the brethren of the soothsayers.” He told him that his kashf was like the kashf of the soothsayers. Similarly the liar Musaylimah, even though he was a kaafir of the worst type, could tell his companions of what one of them had done in his house and what he had said to his wife, because his shaytaan told him that so that he could mislead the people. The same was true of al-Aswad al-‘Anasi and al-Haarith al-Mutanabbi al-Dimashqi, who emerged at the time of ‘Abd al-Malik ibn Marwaan, and others of their ilk, whose numbers are known only to Allaah. We ourselves and others have seen a group of them and people have witnessed the kashf of monks who worship the cross, as is well known.

Spiritual kashf of this type is like the kashf of Abu Bakr when he told ‘Aa’ishah that his wife was pregnant with a girl; and the kashf of ‘Umar (may Allaah be pleased with him) when he said, “O Saariyah, the mountain!” – i.e., stay close to the mountain. There are many such instances among the close friends (awliya’) of Allaah.

Madaarij al-Saalikeen, 3/227, 228

سلسلہ نقشبندیہ اُویسیہ کی حقیقت: ابن القیم پر جھوٹ


حافظ  ابن القیم صاف لکھتے ہیں کہ  کشف Ú©ÛŒ ایک قسم کافر، فاسق، فجار سب پر لاگو ہوتی ہے۔

 

Bin Ghulam wrote:
View original post

  1. I am Bay't in the Naqshbandi-Mujiddidi SilSilah
  2. I have experienced Kashf in the past (many times) and my Kashf (right now) tells me YOU ARE STUPID
  3. Based on teachings of your SilSila, my Kashf is binding
report post quote code quick quote reply
+4 -0Like x 4
back to top
Rank Image
dr76's avatar
Offline
Unspecified
2,178
Brother
5,833
dr76's avatar
#50 [Permalink] Posted on 10th September 2015 04:44
Bin Ghulam wrote:
View original post



The pathetic state of ur cult is that u have surpassed even the Barelwis..

The author showed the stance of a biddati Maulvi Ahmed Raza khan.. that even he accepted kashf to be something even a donkey could posses and supported it with his own experience..

And the super sufis of ur cult talk about levels of Arsh even elevating Shaikh ul Islam Hazrat Maulana Syed Hussain Ahmed Madani رحمة الله عليه from one level of Arsh to another.. (levels of Arsh seems to be another invention by ur 'silsila', never read it anywhere. if u have plz give proofs)


Bin Ghulam wrote:
I'll post the proof today that animals and Kuffar don't have "Kashf". Rather, Kashf is granted Aulia by virtue of their adherence to the Sunnah


This is where the fraudsters of ur silsila have fooled u.. to believe in their nonsense.. that they have kashf and that it is granted only to Aulia.. so now u are bound to believe them as their speech is something divine.. get the point ..?

Are u ready to ignore even the sayings of Nabi (saw) to align urself with the fraudsters of ur silsila..

Wake up brother.. even hindu yogis perform many feats.. and no they are not aulia..

wa Assalam..
report post quote code quick quote reply
No post ratings
back to top
Rank Image
Bin Ghulam's avatar
Offline
Unspecified
41
Brother
-128
Bin Ghulam's avatar
#51 [Permalink] Posted on 10th September 2015 07:20
Alhamdulillah, I have stated nothing but the truth, and what I have written is plain for everyone to see and understand, whichever way they like it. I'll not speak about Kashf anymore, because of the reasons I stated earlier, but I will give you deniers and haters some food for thought.

Man is a strange unity comprising of many diversities. He has divided life into multiple categories and adopts different principles for dealing with these categories. And the rules for dealing with different aspects of life are not only different, but also contradictory.

For example, when physiological health is involved, the rule is that one should seek advice from a physician or specialist (such as dr76). It is risky to seek advice from a quack or try to treat one's own self, as it can put one's life in danger.

Similarly, when legal matters are involved, people consider an expert lawyer to be the final authority. So far so good, but when it comes to matters of Tasawwuf, all and sundry consider themselves to be Islamic Jurists and utter whatever nonsense they can think of. On top of it, everyone believes whatever they say to be the final word and authority. The adoption of this absurd principle presents a peculiar problem when trying to understand the matters of Deen (particularly Tasawwuf).

The refutation of Silsila Awaisia is the result of the intellectual efforts of the kind of self-styled Jurists mentioned above. None of them have practiced Tasawwuf even for a single day, yet they consider themselves to be the authority on the subject.

Now, I'm not here to waste my time. That's why I'll not respond to questions, allegations and hate statements from the ignorant deniers and haters of Naqshbandia Awaisia. It's like playing a flute before a buffalo.

However, I'll keep adding more genuine Sufi knowledge to this thread in the face of the resistance from these self-styled muftis. I'll keep answering genuine band sincere questions that are not asked by the people whom I have already marked for being incapable and unworthy of this great blessing.

For everyone else who is sincere in finding guidance, the Truth is wide open to see and experience. Just start Zikr-Allah, do it twice a day (as it is also enjoined by the Holy Quran), do it consistently for a month or two, and you'll see the results for yourself. No need to even ask me or anyone else.

I have also noticed that all links from this forum to awaisiah(dot)com have been blocked. I don't know who has done it or why, but whoever has blocked access to the truth will insha-Allah have to answer for it one day. Allah will spread His Light, no matter how much the haters detest it.

بَلْ كَذَّبُوا بِمَا لَمْ يُحِيطُوا بِعِلْمِهِ وَلَمَّا يَاتِهِمْ تَاوِيلُهُ

Indeed, they have rejected this without studying and examining it, and before understanding it.


(10:39)





report post quote code quick quote reply
No post ratings
back to top
Yasin's avatar
UK
6,663
Brother
921
Yasin's avatar
#52 [Permalink] Posted on 10th September 2015 08:59
Quote:
I have also noticed that all links from this forum to awaisiah(dot)com have been blocked. I don't know who has done it or why, but whoever has blocked access to the truth will insha-Allah have to answer for it one day. Allah will spread His Light, no matter how much the haters detest it.

بَلْ كَذَّبُوا بِمَا لَمْ يُحِيطُوا بِعِلْمِهِ وَلَمَّا يَاتِهِمْ تَاوِيلُهُ


Please do not claim your cult web site to be the holy Qur'aan. Nor compare the two to be on the same level in any way. Your cult web site is not the holy book so please do not claim such an absurd thing.

And your cult web site was blocked because it has photos and you were ignoring the rules. I would have said I had a type of "Kashf" to block your site but I don't want to start getting worshipped by people like yourself. Also, it wouldn't have been true. No Kashf required for the obvious.
report post quote code quick quote reply
+3 -0Like x 3
back to top
Rank Image
Unspecified
913
Brother
385
#53 [Permalink] Posted on 10th September 2015 17:40
Hazrat Bin Ghulam

Sir did you know,some of those who posted on this thread,are big time Sufis...even having multiple khilafats from more than one recognised Mashaikh in some very established salasil ?

I would not name them because they don't like to be known this way. Alhamdolillah they know about Tassawuf both practically and academically.

So your flute was certainly not for Buffalos :)

It is a different matter altogether if you consider Tasawwuf 'restricted' to your own respected silsila :)

والسلام على من التبع الهدى
report post quote code quick quote reply
+2 -0
back to top
Rank Image
Bin Ghulam's avatar
Offline
Unspecified
41
Brother
-128
Bin Ghulam's avatar
#54 [Permalink] Posted on 13th September 2015 06:45
ALIF wrote:
View original post

That's the joke of the century, my friend. Big names with little knowledge, do you mean?

Cult, you say, and it makes me smile. Alhmadulillah.

“Islam began as something strange and will revert to being strange as it began, so give glad tidings to the strangers.” [Sahih Muslim]

Honestly speaking, Muftisays is a dark place being managed by loonies who think they are the guiding lights, whereas actually they are blind. Look at the knowledge of the big gun Administrator, who has deleted several of my comments on the other thread without any reason whatsoever.

I couldn't believe it when the Admin (oooh, big Sufi, right Maulana Alif?) asked me to prove that Zikr-Allah is Farz. Brother, if you profess to guide others and don't know this much, go jump off a bridge into shallow water. Now go ahead and delete my comments. That's about the only thing you're good at.

Finally, I couldn't care a hoot for such a pathetic place where my posts are deleted when the Admin cannot find a reply. For anyone who is hoping to find guidance from this bunch of blind loonies, you better sign out from here and run for the hills, before the darkness of their hearts can affect you.
report post quote code quick quote reply
No post ratings
back to top
Yasin's avatar
UK
6,663
Brother
921
Yasin's avatar
#55 [Permalink] Posted on 13th September 2015 12:11
Bin Ghulam wrote:
View original post

So this is your tasawwuf. Your post has been disabled for your sake. I'm absolutely happy to display it so everyone can see your version of tasawwuf.

You are free to send a pm or report this post to request your post to be enabled.
report post quote code quick quote reply
No post ratings
back to top
Rank Image
Muadh_Khan's avatar
Offline
UK
11,537
Brother
112
Muadh_Khan's avatar
#56 [Permalink] Posted on 13th September 2015 13:24
Yasin wrote:
View original post


This guy has advertised this debate to the whole world that he will teach Jaahil Muftisays lads a lesson.

if his post is against Sunnah please display it and close the thread on his last act of ignorance!
Posted via the Muftisays Android App
report post quote code quick quote reply
+0 -0Agree x 10
back to top
Yasin's avatar
UK
6,663
Brother
921
Yasin's avatar
#57 [Permalink] Posted on 13th September 2015 18:11
Muadh_Khan wrote:
View original post

It's basically the same old stuff that Kafir Qadiyanis did, the Salafis did and other cult and people worshippers did when trying to debate here and losing arguments, failure to acknowledge answers given and ignoring questions asked resulting in utter rudeness and complete lack of Adab. What's worse is that this guy is trying to promote Tasawwuf (his deluded version of it anyway).

When they can't answer, they attack. Salafis did that (with threats via PM), Qadiyanis did that and then composed lies on Twitter, The Majlis fanatics did the same and now this extremely odd and peculiar Awaisi doing the same. They'll never learn. Same old story.

I don't mind displaying but like I said, it's for his benefit. If he has zero shame then he can request it to be displayed via PM or by using the post report feature (as he's banned from posting for 5 days).

Otherwise if you get 10 agrees on your post Muadh i'll just enable it if others think it will benefit.

report post quote code quick quote reply
No post ratings
back to top
Rank Image
Abdullah1's avatar
Unspecified
532
Brother
391
Abdullah1's avatar
#58 [Permalink] Posted on 13th September 2015 19:13
Yasin wrote:
View original post


10 Agrees??? :O
report post quote code quick quote reply
+1 -0Like x 1
back to top
Yasin's avatar
UK
6,663
Brother
921
Yasin's avatar
#59 [Permalink] Posted on 13th September 2015 21:55
Abdullah1 wrote:
View original post

It's a good number
report post quote code quick quote reply
No post ratings
back to top
Rank Image
Abdullah1's avatar
Unspecified
532
Brother
391
Abdullah1's avatar
#60 [Permalink] Posted on 14th September 2015 01:36
Yasin wrote:
View original post


Surprisingly just one more needed :). It is just suspense that has made me to agree, otherwise I know what will be inside this post... it will cause us to waste some more time.
report post quote code quick quote reply
+0 -0Agree x 1
back to top

Jump to page: